Organisatieadviseur
Ben jij iemand die gedreven wordt door de wens om een organisatie echt te laten groeien en ontwikkelen? Heb jij het vermogen mensen te verbinden en te inspireren? De organisatieadviseur speelt een sleutelrol in het vormgeven van de toekomst van de gemeente, waarbij je zowel de strategische koers als de uitvoering richting geeft. De afdeling P&O is op zoek naar een kwartiermaker om de juiste invulling van deze positie te bepalen. Tevens heeft deze kwartiermaker de opdracht te zorgen voor borging van het ontwikkelde integriteitsbeleid binnen de organisatie. Je adviseert over de wijze van begeleiding bij veranderprocessen, visieontwikkeling en de implementatie van strategische doelen. Voorkeur voor werkdagen is maandag, dinsdag en donderdag.
- Plaats Arnhem
- Uren per week 24 uren per week
- Opleiding HBO/WO
- Vakgebied Organisatieadvies
- Contracttype Interim / ZZP / Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering / Werving & Selectie
- Aanvraagnummer 5418-B
Over de functie
Voor de Gemeente Arnhem zijn wij op zoek naar een Organisatieadviseur
Opdracht:
Ben jij iemand die gedreven wordt door de wens om een organisatie echt te laten groeien en ontwikkelen? Heb jij het vermogen mensen te verbinden en te inspireren? De organisatieadviseur speelt een sleutelrol in het vormgeven van de toekomst van de gemeente, waarbij je zowel de strategische koers als de uitvoering richting geeft. De afdeling P&O is op zoek naar een kwartiermaker om de juiste invulling van deze positie te bepalen. Tevens heeft deze kwartiermaker de opdracht te zorgen voor borging van het ontwikkelde integriteitsbeleid binnen de organisatie. Je adviseert over de wijze van begeleiding bij veranderprocessen, visieontwikkeling en de implementatie van strategische doelen. Je onderzoekt de juiste invulling van en organiseert de vormgeving van organisatieadvies met betrekking tot:
1. Advisering over veranderprocessen en de implementatie van strategische veranderingen
- Opleveren van een adviesrapport met concrete aanbevelingen voor strategische veranderingen binnen de organisatie.
- Opstellen van een implementatieplan met fasering, mijlpalen en meetbare doelen.
- Begeleiden van de uitvoering van het implementatieplan en tussentijdse evaluatie op basis van vastgestelde KPI’s.
2. Vormgeving en implementatie van organisatiedoelen en ontwikkelingsprogramma’s
- Ontwikkelen en opleveren van een organisatiestrategie-document waarin doelen en ontwikkelrichtingen worden uitgewerkt.
- Opzetten en begeleiden van een ontwikkelingsprogramma met meetbare leerdoelen en evaluatiemomenten.
- Opstellen van een implementatieplan inclusief betrokken stakeholders en verwachte resultaten per fase.
3. Begeleiding van de organisatie bij het doorvoeren van veranderingen in processen, structuur en cultuur
- Uitvoeren van een nulmeting en opstellen van een analyseverslag over bestaande processen, structuren en cultuur.
- Definiëren van verbeterpunten en opstellen van een veranderaanpak met duidelijke deliverables.
- Implementatie van verbeteringen, inclusief workshops en begeleidingstrajecten met meetbare gedragsveranderingen.
4. Analyse van ontwikkelingen en trends die invloed hebben op de organisatie en deze vertalen naar concrete acties
- Opleveren van een trendanalyse met relevante ontwikkelingen en impactanalyses voor de organisatie.
- Opstellen van een actieplan met praktische maatregelen en aanbevelingen op basis van de analyse.
- Presenteren van de bevindingen aan stakeholders en ondersteunen bij de implementatie van strategische keuzes.
5 Samenwerking met collega’s van alle afdelingen en externe partners om veranderingen effectief door te voeren
- Organiseren en leiden van werksessies met interne en externe stakeholders, met vastlegging van actiepunten en besluiten.
- Opstellen van een samenwerkingsmodel met rollen, verantwoordelijkheden en concrete doelen per betrokken partij.
- Begeleiden en evalueren van samenwerkingsinitiatieven met tussentijdse rapportages over voortgang en verbeterpunten.
6. Ondersteuning van de gemeentesecretaris bij het implementeren van de organisatievisie en strategie
- Opleveren van een strategisch adviesdocument ter ondersteuning van besluitvorming door de gemeentesecretaris.
- Inrichten van een monitoringsysteem voor het bijhouden van voortgang en impact van de organisatievisie.
- Organiseren van periodieke evaluatiemomenten en opstellen van rapportages over de implementatievoortgang.
Wat breng je mee?
We zoeken een gedreven organisatieadviseur die zowel strategisch als praktisch kan werken Jij hebt een heldere visie over de toekomst van de gemeentelijke organisatie en weet hoe je deze visie kunt vertalen naar concrete stappen. Je beschikt over analytische vaardigheden en hebt ervaring met het adviseren op strategisch niveau. Je hebt een goed gevoel voor de politiek-bestuurlijke verhoudingen en beweeg je makkelijk tussen verschillende lagen van de organisatie. Je hebt ervaring met het begeleiden van verandertrajecten en het creëren van draagvlak. In deze functie is het belangrijk dat je proactief, verbindend en inspirerend bent. Daarnaast beschik je over:
- Een afgeronde hbo- of wo opleiding, bijvoorbeeld in een richting als HRM, organisatiekunde of bestuurskunde.
- Kennis van en ervaring met veranderprocessen en organisatieontwikkeling
- Kennis en ervaring met het opstellen van adviesrapporten en actieplannen binnen organisatieontwikkeling; bij voorkeur binnen een gemeentelijke organisatie
Eisen:
- Je bent aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal HBO Niveau in de richting HRM, Bedrijfskunde, Bestuurskunde, Organisatiekunde en aanverwant.
- Je hebt aantoonbaar minimaal 10 jaar werkervaring opgedaan als organisatieadviseur of HR Business Partner.
- Je hebt relevante ervaring opgedaan in een complexe, politieke omgeving met complexe veranderopgaven.
Wensen:
- Je hebt aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.
Competenties:
- Organisatiesensitiviteit
- Analyseren
- Netwerken
Toelichting op uur per week:
Voorkeur voor werkdagen is maandag, dinsdag en donderdag.
!! Selectiegesprekken data en/of info:
Gesprekken vinden plaats op donderdag 13 maart tussen 13 en 17 uur live op het Stadhuis te Arnhem. Houd hier rekening mee! Je dient beschikbaar te zijn voor een gesprek op de genoemde dag en tijden. Wanneer een kandidaat niet beschikbaar blijkt te zijn, gaat de Gemeente Arnhem eerst de gesprekken aan met kandidaten die wel kunnen en wordt uw kandidaat op reserve geplaatst.
Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Arnhem
Begindatum: 17-3-2025
Einddatum: 1-7-2025
Optie op verlenging: Ja, max tot einde jaar
Inzet per week: 24 uur
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 07-03-2025 09:00 uur
Meer informatie:
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.
Over de organisatie
Werk je bij gemeente Arnhem, dan werk je samen met zo’n 1000 medewerkers vóór Arnhem. Samen met de inwoners, de bedrijven en de besturen. Vraaggericht, daadgericht en resultaatgericht. Jouw talent inzetten voor de stad. Je verder ontwikkelen dankzij persoonlijke ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden. En werken bij gemeente Arnhem levert je een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket op. Zo krijg je een budget dat je kunt besteden aan reiskosten, een fiets of een fitnessabonnement, kun je je vakantiegeld opnemen in elke gewenste maand of juist opsparen tot het eind van het jaar. Gemeente Arnhem is vol energie. De groenste stad van Nederland. Het thuis van culturele gezelschappen en uiteenlopende opleidingen. Met ruimte voor ondernemingen, netwerken en communities. Van sport en mode tot design en energie. Wij zijn continu op zoek naar goede mensen om onze gemeente toekomstbestendig te maken en te houden. Niet alleen talentvolle, jonge hoger opgeleiden en vakmensen, ook mensen met ervaring zijn hard nodig.
Ingangsdatum: 01-10-2024
Sluitingsdatum: 30-09-2028
https://inhuurbalie026.my.site.com/vmsvisualforce/apex/c__TenderDashboard?bid=arnhem
https://inhuurbalie026.my.site.com
Wat wij vragen
- Je bent aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal HBO Niveau in de richting HRM, Bedrijfskunde, Bestuurskunde, Organisatiekunde en aanverwant.
- Je hebt aantoonbaar minimaal 10 jaar werkervaring opgedaan als organisatieadviseur of HR Business Partner.
- Je hebt relevante ervaring opgedaan in een complexe, politieke omgeving met complexe veranderopgaven.
Wensen:
- Je hebt aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.
Wat wij bieden
Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!
Meer informatie
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.