Software Engineer iCAS-SIM project
Luchtverkeersleiders werken met een aantal systemen waaronder het AAA systeem. Dit systeem toont de verkeersleider het radarbeeld van het vliegverkeer in combinatie met vluchtgegevens.
- Plaats Schiphol
- Uren per week 36 uren per week
- Opleiding HBO
- Vakgebied IV/ICT
- Contracttype Interim / ZZP / Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering
- Aanvraagnummer 5406-B
Over de functie
Voor Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) zijn wij op zoek naar een Software Engineer iCAS-SIM project.
Functieomschrijving:
We zijn op zoek naar een software engineer voor het iCAS-SIM project. De software engineer is verantwoordelijk voor:
- Het vaststellen van de bestaande interfaces met omliggende applicaties;
- Het maken van analyses op basis van specificaties, diverse documenten en bestaande code;
- Het maken van een technisch ontwerp voor de wijzigingen die doorgevoerd moeten worden;
- Het vertalen van gebruikerseisen en specificaties in user stories en ontwerpen;
- Het doorvoeren van software code wijzigingen;
- Het opstellen van testplannen en het uitvoeren van testen;
- Het documenteren van de uitgevoerde werkzaamheden en bestaande code.
Omschrijving opdracht:
Luchtverkeersleiders werken met een aantal systemen waaronder het AAA systeem. Dit systeem toont de verkeersleider het radarbeeld van het vliegverkeer in combinatie met vluchtgegevens.
Het AAA systeem wordt voortdurend doorontwikkeld volgens de wensen van de verkeersleiding en de veranderende buitenwereld. Het systeem wordt op termijn vervangen door iCAS. Om de verkeersleiding voor te bereiden op deze omgeving, wordt het bestaande opleidingssysteem van AAA omgebouwd naar een iCAS opleidingssysteem. Stapsgewijs worden delen van de software en interfaces gekoppeld met iCAS. In het kader van dit iCAS-SIM project zijn we op zoek naar een extra software engineer voor deze activiteit.
Afdeling:
Afdeling Systems & Infrastructure (S&I) is verantwoordelijk voor alle ICT systemen, de luchtverkeerssystemen op de verkeerstoren van Schiphol en de operationele zaal op Schiphol-Oost. Binnen S&I zijn diverse teams bezig met het beheer en de ontwikkeling van het huidige luchtverkeersleidingssysteem van waarachter de civiele en militaire luchtverkeerleiders hun taken verrichten. Over enkele jaren wordt een nieuw luchtverkeersleidingssysteem geïntroduceerd, maar tot die tijd worden significante ontwikkelingen doorgevoerd om onder andere de groei van Schiphol te blijven faciliteren, de luchtruimwijzigingen te accommoderen en verdere civiele en militaire integratie na te streven. Dit alles doen we vooral in eigen beheer. Daarnaast ontwikkelen we een volledig nieuw luchtverkeersleidingssysteem in een internationaal samenwerkingsverband onder een politiek vergrootglas. Het speelveld van S&I en de veranderingen zijn daardoor groots, complex, dynamisch en vernieuwend.
De onderafdelingen iCAS en ATMS van de afdeling S&I zijn verantwoordelijk voor het beheer en de ontwikkeling van de luchtverkeersleidingssystemen van LVNL. Hierbij gaat het om enkele tientallen hoofd- en subsystemen. Onderafdeling iCAS is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het nieuwe verkeersleidingsysteem iCAS, in samenwerking met omringende landen. De afdeling bestaat uit management en ondersteunende functies, plus 3 teams die zich bezig houden met ontwikkeling en integratie van het nieuwe verkeersleidingsysteem en configuratie van dit systeem. Voor één van de teams zoeken we developers die samen met de huidige bezetting het opleidingssysteem naar productie-status gaan brengen.
Opdrachtgever:
Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) is in 1993 verzelfstandigd als Zelfstandig Bestuursorgaan (ZBO) van het ministerie van Infrastructuur en Milieu. De wettelijke taken van LVNL zijn vastgelegd in de wet Luchtvaart. De kerntaak bestaat uit het veilig, efficiënt en binnen de milieukaders afhandelen van het civiele luchtverkeer in het Nederlandse luchtruim. LVNL verzorgt de algemene verkeersleiding (area control), naderingsverkeersleiding (approach control) en de plaatselijke, torenverkeersleiding (aerodrome control). LVNL verzorgt actieve luchtverkeersdiensten op de luchthavens Maastricht-Aachen airport, Rotterdam-The Hague airport, Groningen-Eelde airport en Amsterdam Airport Schiphol. Het hoofdkantoor van LVNL, waar circa 800 FTE werkzaam zijn, bevindt zich op Schiphol. Het managementteam stuurt samen met het bestuur de dagelijkse bedrijfsvoering aan. LVNL beschikt over een eigen raad van toezicht die toeziet op de werkzaamheden van het bestuur en het bestuur met raad terzijde staat. De taken van het bestuur en de raad van toezicht zijn omschreven in de wet Luchtvaart. Op de site www.lvnl.nl kunt u alle relevante informatie over LVNL lezen en downloaden.
Profiel kandidaat:
Algemene opleiding, kennis en vaardigheden:
- Gezien het vergevorderde stadium van het project zoeken we software engineers met achtergrond in verkeersleidingssystemen, met voorkeur voor ervaring met iCAS;
- Afgeronde HBO of WO opleiding, bij voorkeur Informatica of Computer Science;
- Kennis van / ervaring met software-ontwikkelingstechnieken;
- Kennis van / ervaring met Linux (bij vookeur RedHat of CentOS);
- Kennis van / ervaring met programmeertaal C++ (bij voorkeur C++14/17/20)
- Bij voorkeur kennis van / ervaring met programmeertaal Python;
- Bij voorkeur kennis van / ervaring met programmeertaal C;
- Bij voorkeur kennis van / ervaring met programmeertaal Ada;
- Kennis en ervaring samenwerken in project/Agile/Scrum teams;
- Bij voorkeur kennis en ervaring van de Atlassian productsuite (JIRA, Confluence, Bitbucket, Bamboo);
- Bij voorkeur kennis van / ervaring met OOP, testautomatisering, TDD en design patterns
- Bij voorkeur kennis van / ervaring met HTTP, XML, REST, TCP/UDP sockets, multithreading, CMake, GTK/gtkmm, Robot Framework, Catch2, FakeIt, en Boost,
- Goede communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels (zowel mondeling als schriftelijk).
Om deze functie goed in te vullen worden de volgende competenties gevraagd:
- In staat snel nieuwe systemen te leren kennen en technieken eigen te maken, inclusief het interpreteren van bestaande code;
- Bekend met large scale systems;
- Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen opereren;
- Goede organisatorische vaardigheden;
- In staat snel informatie te verwerken en toe te passen;
- Proactieve houding, initiatiefrijk en bereid out-of-the-box te denken;
- Analytisch, doelgericht, hands-on en een hoog kwaliteitsbewustzijn;
- Goede mondelinge en schriftelijke communicatie, vlotte en bondige schrijfstijl;
- Sterke debugging vaardigheden;
- Goed in het begrijpen en toepassen van de eisen van meerdere belanghebbende;
- Bij voorkeur kennis van de luchtvaartsector;
- Pragmatisch.
Eisen:
- Gezien het vergevorderde stadium van het project zoeken we software engineers met achtergrond in verkeersleidingssystemen, met voorkeur voor ervaring met iCAS;
- Afgeronde HBO of WO opleiding, bij voorkeur Informatica of Computer Science;
- Kennis van / ervaring met software-ontwikkelingstechnieken;
- Kennis van / ervaring met Linux (bij vookeur RedHat of CentOS);
- Kennis van / ervaring met programmeertaal C++ (bij voorkeur C++14/17/20)
Wensen:
- Bij voorkeur kennis van / ervaring met programmeertaal Python;
- Bij voorkeur kennis van / ervaring met programmeertaal C;
- Bij voorkeur kennis van / ervaring met programmeertaal Ada;
- Kennis en ervaring samenwerken in project/Agile/Scrum teams;
- Bij voorkeur kennis en ervaring van de Atlassian productsuite (JIRA, Confluence, Bitbucket, Bamboo);
- Bij voorkeur kennis van / ervaring met OOP, testautomatisering, TDD en design patterns
- Bij voorkeur kennis van / ervaring met HTTP, XML, REST, TCP/UDP sockets, multithreading, CMake, GTK/gtkmm, Robot Framework, Catch2, FakeIt, en Boost,
Competenties:
- Goede communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels (zowel mondeling als schriftelijk).
Locatie: Schiphol-Oost
Begindatum: z.s.m.
Einddatum: 6 maanden na startdatum
Optie op verlenging: bij goed functioneren verlengd
Inzet per week: 36 uur
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 06-03-2025 09:00 uur
Meer informatie:
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.
Over de organisatie
Luchtverkeersleiding is de kernactiviteit van Luchtverkeersleiding Nederland. Andere taken van LVNL zijn het vernieuwen en beheren van technische systemen, het verstrekken van luchtvaartinlichtingen, het verzorgen van opleidingen voor luchtverkeersleiding en het verzorgen van luchtvaartkaarten en -publicaties. Kortom, LVNL is verantwoordelijk voor het beheer van het civiele luchtruim en alles wat daarbij komt kijken. We doen dat sinds 1923 en sinds 1993 als Zelfstandig Bestuursorgaan (ZBO).
Als ZBO verlenen wij luchtverkeersleiding op aanwijzing van de minister van Infrastructuur en Milieu. We leggen verantwoording af aan de staatssecretaris over de prestaties en het beleid. Daarnaast werken we onder andere nauw samen met het Ministerie van Defensie, beheerder van het militaire luchtruim. LVNL is voor civiele luchtverkeersaangelegenheden de schakel tussen de overheid en alle overige partijen die bij luchtverkeersleiding betrokken zijn. Met alle betrokkenen proberen we de luchtverkeersleiding zo goed mogelijk vorm te geven. Met een evenwicht tussen veiligheid, efficiëntie en milieu. En met alle aandacht voor kwaliteit.
Samen maken wij luchtvaart mogelijk!
Wat wij vragen
- Gezien het vergevorderde stadium van het project zoeken we software engineers met achtergrond in verkeersleidingssystemen, met voorkeur voor ervaring met iCAS;
- Afgeronde HBO of WO opleiding, bij voorkeur Informatica of Computer Science;
- Kennis van / ervaring met software-ontwikkelingstechnieken;
- Kennis van / ervaring met Linux (bij vookeur RedHat of CentOS);
- Kennis van / ervaring met programmeertaal C++ (bij voorkeur C++14/17/20)
Wensen:
- Bij voorkeur kennis van / ervaring met programmeertaal Python;
- Bij voorkeur kennis van / ervaring met programmeertaal C;
- Bij voorkeur kennis van / ervaring met programmeertaal Ada;
- Kennis en ervaring samenwerken in project/Agile/Scrum teams;
- Bij voorkeur kennis en ervaring van de Atlassian productsuite (JIRA, Confluence, Bitbucket, Bamboo);
- Bij voorkeur kennis van / ervaring met OOP, testautomatisering, TDD en design patterns
- Bij voorkeur kennis van / ervaring met HTTP, XML, REST, TCP/UDP sockets, multithreading, CMake, GTK/gtkmm, Robot Framework, Catch2, FakeIt, en Boost,
Wat wij bieden
Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!
Meer informatie
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.