Manager HRM
De manager HRM geeft leiding aan de afdeling Advies, Ondersteuning en Implementatie. Deze afdeling bevat een aantal verschillende functionarissen. De hoofdgroepen zijn P&O adviseurs, de recruiters en de adviseurs Participatie. Belangrijke onderwerpen die in 2025 spelen zijn: de transitie van SAP naar AFAS, terugdringen van het ziekteverzuim, arbeidsmarktonderzoek en daaruit voortkomende (beleids-) keuzes en verdere versterking van de samenwerking met de andere teams binnen P&O.
- Plaats Apeldoorn
- Uren per week 36 uren per week
- Salaris Tussen €7000 en €10000 per maand
- Opleiding HBO / WO
- Vakgebied HR
- Contracttype Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering / Werving & Selectie
- Aanvraagnummer 5450-A
Over de functie
Voor Kadaster zijn wij op zoek naar een Manager HRM.
NB.
In het kader van de wDBA kan deze opdracht alleen op basis van “detachering” worden uitgevoerd. ICQ Groep biedt hiervoor diverse mogelijkheden. Hierbij kun je rekenen op een aantrekkelijk salaris en uitstekende arbeidsvoorwaarden. Geïnteresseerd in de mogelijkheden die wij daarvoor bieden? Ga dan naar https://www.icq-groep.nl/over-icq/nieuws/actueel/update-wet-dba-wij-zijn-er-klaar-voor-jij-ook
Het Kadaster:
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
Context opdracht:
We zijn op zoek naar een Manager HRM. Het betreft een tijdelijke opdracht ter overbrugging van de procedure om tot een definitieve invulling te komen.
Omschrijving werkzaamheden:
De manager HRM geeft leiding aan de afdeling Advies, Ondersteuning en Implementatie. Deze afdeling bevat een aantal verschillende functionarissen. De hoofdgroepen zijn P&O adviseurs, de recruiters en de adviseurs Participatie. Belangrijke onderwerpen die in 2025 spelen zijn: de transitie van SAP naar AFAS, terugdringen van het ziekteverzuim, arbeidsmarktonderzoek en daaruit voortkomende (beleids-) keuzes en verdere versterking van de samenwerking met de andere teams binnen P&O.
De P&O adviseurs zijn een belangrijke linkingpin tussen de directie P&O en de overige directies, waarbij zij scharnieren tussen de wensen van de directies, de directie P&O en het organisatiebeleid. Zij zijn een belangrijk gesprekspartner voor het management, een eerste vertegenwoordiger van de directie P&O en een belangrijke partner voor de adviseurs van P&O Organisatie, Beleid en Ontwikkeling. De kruisbestuiving tussen deze twee afdelingen is essentieel om de goede dingen te doen, om de juiste focus te hebben, om idee en implementatie met elkaar te verbinden en om de behoefte van en de ontwikkelingen binnen de business te kennen.
Ook de recruiters maken onderdeel uit van deze afdeling. De samenwerking tussen P&O adviseurs en recruiters zal verder versterkt worden.
Naast de P&O adviseurs en recruitment zijn er nog een aantal functionarissen die in hun rol rechtstreeks contact hebben met andere directies. Te weten: team diversiteit en inclusie, een consulent HR die zich o.a. bezig houdt met ex-collega’s in de WW en diverse projecten en de interne bedrijfsmaatschappelijk werker. Ook de aansturing van de managementassistenten bij P&O vindt plaats door de manager HRM.
Gesprekken:
De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 19 maart 2025 in Apeldoorn of via MS Teams. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
Eisen:
- Je hebt een afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.
- Minimaal 5 jaar ervaring als manager HRM/P&O.
- Aantoonbare ervaring op vlak van verandermanagement.
- Aantoonbare ervaring met datagericht werken in P&O processen.
- Je hebt ervaring met zowel SAP als AFAS.
- Aantoonbare ervaring binnen een politiek/bestuurlijk omgeving.
- Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter.
Wensen:
- Je geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden).
- Je beschrijft (max. 300 woorden) hoe u voor de verdere doorontwikkeling van de rol van de P&O adviseurs als linking pin zorg draagt (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden).
- Je beschrijft hoe u het team recruitment kunt begeleiden naar een verbeterde samenwerking en verbeteringen in het recruitment proces.
Competenties:
- Resultaatgericht
- Helicopterview
- Adviesvaardigheid
- Overtuigingskracht
- Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk
- Kwaliteitsgericht
- Proactief en initiatiefrijk
Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Apeldoorn
Startdatum: 01-04-2025
Einddatum: 30-06-2025
Duur: 12 maanden
Optie op verlenging: 1x3 maanden
Inzet per week: 36 uur
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 14-3-2025 9:00
Meer informatie
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.
Over de organisatie
Bij het Kadaster doen we meer dan zekerheid verschaffen bij het kopen van een huis. Dat we in opdracht van de landelijke overheid al het vastgoed in Nederland registreren is een feit. Maar het zal je misschien verrassen dat we met onze gegevens ook beleidsmakers helpen betere beslissingen te nemen. Zo adviseren we bijvoorbeeld provincies over de gewenste uitbreiding van een rivier of wegennet.
Jaarlijks leveren onze 1700 medewerkers bijna 26 miljoen informatieproducten aan uiteenlopende partijen als notaris, financiële instellingen en particulieren. Maar het Kadaster is ook onafhankelijk adviseur bij ruimtelijke vraagstukken. En internationaal delen wij onze kennis met landen die onze hulp nodig hebben om bijvoorbeeld een Kadaster op te zetten.
Zoals het Kadaster de bron is van vastgoed en geo-informatie, zo vormen onze medewerkers de bron van ons succes. De wereld om ons heen is continu in beweging en daarmee ook ons werk. Hier moeten we tijdig en adequaat op reageren. Flexibiliteit en vitaliteit zijn voor onze organisatie én onze medewerkers dan ook belangrijke speerpunten. Met de kennis van onze mensen bouwen we verder aan onze klantgerichte dienstverlening. Het Kadaster is een mensgerichte organisatie die jouw ambities de ruimte geeft en waar jij het gevoel krijgt dat jouw kennis ertoe doet.
Wat wij vragen
- Je hebt een afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.
- Minimaal 5 jaar ervaring als manager HRM/P&O.
- Aantoonbare ervaring op vlak van verandermanagement.
- Aantoonbare ervaring met datagericht werken in P&O processen.
- Je hebt ervaring met zowel SAP als AFAS.
- Aantoonbare ervaring binnen een politiek/bestuurlijk omgeving.
- Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter.
Wensen:
- Je geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden).
- Je beschrijft (max. 300 woorden) hoe u voor de verdere doorontwikkeling van de rol van de P&O adviseurs als linking pin zorg draagt (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden).
- Je beschrijft hoe u het team recruitment kunt begeleiden naar een verbeterde samenwerking en verbeteringen in het recruitment proces.
Wat wij bieden
Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!
Meer informatie
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.