Projectleider inhuur en wet DBA
Voor de Provincie Gelderland zijn wij op zoek naar een Projectleider inhuur en wet DBA
- Plaats Arnhem
- Uren per week 24 tot 32 uren per week
- Opleiding HBO
- Vakgebied Bedrijfsvoering
- Contracttype Interim / ZZP / Tijdelijke loondienst ICQ
- Aanvraagnummer 5374-B
Over de functie
Deze opdracht kan worden ingevuld door een ZZP'er maar ook vanuit loondienst via ICQ Groep. Je treedt in dat laatste geval voor de duur van opdracht in dienst bij ICQ Groep. Hierbij kun je rekenen op een aantrekkelijk salaris en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.
Omschrijving opdracht:
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1.500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.
Binnen de provincie Gelderland worden doorlopend organisatieverbeteringen doorgevoerd om de dienstverlening continue te optimaliseren en blijvend aan te sluiten bij de klantwensen. Op het snijvlak van P&O, Financiën en ICT wordt binnen de afdeling P&O eveneens gewerkt aan het verbeteren van de integrale P&O-dienstverlening. Een tweetal verbeterinitiatieven is vertaald naar een tweetal separate deelprojecten en is samengevoegd tot één project waar we op interim basis een projectleider voor zoeken die de beide disciplines goed beheerst.
De twee deelprojecten liggen redelijk in elkaars verlengde en hebben betrekking op de wijze van inhuur / inkoop en het voldoen aan de wet DBA. De Belastingdienst is vanaf 1 januari 2025 actiever gaan controleren op de inhuur / inkoop van ZZP’ers en overige inhuurkrachten. Daarnaast heeft de Belastingdienst in het voorjaar 2024 bij ons o.a. meegekeken naar de manier waarop wij bijhouden welke externen voor ons werken als ZZP’er of inhuurkracht. De conclusie was dat wij onvoldoende inzichtelijk kunnen maken welke externen voor ons werken. Tevens ontbrak voldoende onderbouwing om aan te kunnen tonen dat bij ons geen sprake is van schijnzelfstandigheid.
De gedeputeerde met portefeuille Financiën heeft begin juni 2024 een convenant Doorontwikkeling Horizontaal toezicht getekend met de Belastingdienst. Hierin is toegezegd, dat wij vanaf 1 januari 2025 inzichtelijk hebben welke ZZP’ers en inhuurkrachten bij ons werkzaam zijn.
De opdracht leent zich zowel voor invulling door een ZZP-er als uitvoering door een medewerker van een detacheringsbureau/advies bureau.
Om de doelstellingen te realiseren zoeken we op korte termijn naar een projectleider die verantwoordelijk is voor het opleveren van de volgende resultaten:
1. Onderbouwd advies en implementatie over de mogelijke keuzes van de werkvorm voor externe inhuuren advies over meest effectieve werkvorm (ca. 12-16 uur per week)
Om de grip op externe inhuur zo efficiënt en effectief mogelijk te laten verlopen, is een kleinschalig onderzoek gewenst waarin de verschillende inhuur-/wervingsstrategieën (met keuzemogelijkheden intern (inhuurdesk, shared services, HR services, recruitment desk, ..) en extern (uitbesteding via brokers, MSP, W&S-bureau, payroll-bureaus, ..) ) worden geanalyseerd en advies volgt welke inhuur-/wervingsstrategie het beste op de toekomstige organisatiebehoeften aansluit met duiding van de vigerende risico’s. Dit mondt uit in een advies van een werkvorm en de duiding waar dit in de organisatie het meest effectief belegd kan worden. Als dit advies is opgeleverd, gaat deze fase over naar de implementatie van het advies. De implementatie maakt onderdeel uit van deelopdracht 1. Na implementatie van het advies is deze deelopdracht afgerond.
2. Opmaak projectplan en implementatie van (aanpassing) beleid, processen en systemen i.v.m. de wet DBA en VBAR (ca. 12-16 uur per week),
Als projectleider van de werkgroep ‘wet DBA & externe inhuur’ coördineer je de opmaak en implementatie van (de aanpassing van integraal) beleid, processen en systemen, zodat de organisatie volledig DBA-proof werkt en qua beleid, processen en systemen is ingeregeld op welke werkzaamheden ZZP’ers wel / niet mogen worden ingezet.
Je stuurt het projectteam functioneel aan en doet mee in de uitvoering waar nodig. In het huidige ad hoc projectteam zijn medewerkers van de organisatie-eenheden Inkoop, P&O en Financiën (Fiscale Zaken en P&C Regie) werkzaam. Het projectteam had in 2024 de focus op de korte termijndoelstellingen (het inzichtelijk maken van de ZZP’ers en fiscale gevolgen per organisatie-eenheid). Vanaf 2025 wordt het accent verlegd naar de oplevering van de middellange termijnresultaten, waaronder hoe wij omgaan met ZZP’ers in relatie tot het werk dat wij (deels) met inhuur willen bezetten en de administratieve vastlegging van de aanwezige inhuur, waaronder ZZP’ers. Als deze processen goed ingeregeld zijn en alle betrokken afdelingen en teams weten wat hen te doen staat, is deze deelopdracht afgerond.
De werkzaamheden kenmerken zich door een op te leveren projectresultaat, waardoor helder is wanneer de opdracht is afgerond.
Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Provinciehuis te Arnhem en in overleg thuiswerken
Startdatum: 06-05-2025
Duur: 12 maanden
Optie op verlenging: 2x 6 maanden
Inzet: 24-32 uur per week
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 09-03-2025
Sluitingstijd: 09:00 uur
Intakegesprek: woensdag 2 april 2025
Over de organisatie
Gelderland is qua oppervlakte de grootste provincie van Nederland en heeft ongeveer 2 miljoen inwoners. De mooie provincie telt 51 gemeenten en is toeristisch zeer in trek. De hoofdstad van de provincie is Arnhem en de grootste stad is Nijmegen. De provinciale organisatie bestaat uit een politiek deel en een ambtelijk deel. Provinciale Staten en Gedeputeerde Staten vormen het politieke bestuur onder leiding van de commissaris van de Koning.
Wat wij vragen
Functie eisen (knock-out criteria):
1. Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO opleiding aangevuld met minimaal 5 jaar relevante werkervaring.
2. Kandidaat heeft aantoonbaar 2 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2020 - heden) als projectleider op het snijvlak van P&O, ICT en Financiën/Inkoop bij of voor een provincie of (middel)grote gemeente (50.000+ inwoners).
3. Kandidaat beschikt aantoonbaar over ruime ervaring met arbeidsrechtelijke processen en/of externe heeft een arbeidsrechtelijke achtergrond.
4. Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2023 - heden) met het onderzoeken van en adviseren over de verschillende mogelijkheden voor het inrichten van het inhuurlandschap / de inhuurprocessen bij of voor een overheidsorganisatie.
Functie wensen (gunningscriteria):
1. Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring (opgedaan in de periode 2015 - heden) met het opstellen van inhuurbeleid, inhuurprocessen en inhuur technologie/systemen bij of voor een overheidsorganisatie, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
2. Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring (opgedaan in de periode 2020 - heden) als projectleider bij of voor een overheidsorganisatie, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Graag de opdrachten/projecten in hoofdlijnen beschrijven en aangeven welke resultaten behaald zijn.
3. Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring (opgedaan in de periode 2020 - heden) met het begeleiden van aanbestedingstrajecten, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Wat wij bieden
Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!
Meer informatie
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
- CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
- Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
- Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
- Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
- Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
- Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
- Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.