Business Controller
Het LOCC is volop in ontwikkeling. Voor deze functie zijn wij dan ook op zoek naar iemand die het leuk vindt om bij te dragen aan de verdere opbouw van de organisatie en de doorontwikkeling van de planning & control cyclus en financiële functie van de nieuwe KCR2-organisatie. De kandidaat is flexibel en deinst niet terug voor uitdagingen. Dat doet de kandidaat door een proactieve houding aan te nemen en vanuit jouw kennis en kunde te adviseren over de verdere borging van processen, werkwijzen en procedures. De kandidaat is in staat om zelfstandig besluiten te nemen en heeft een kritische houding ten aanzien van rapportages en adviezen.
- Plaats Rotterdam
- Uren per week 36 uren per week
- Opleiding HBO
- Vakgebied Bedrijfsvoering
- Contracttype Tijdelijke loondienst ICQ / Detachering / Werving & Selectie
- Aanvraagnummer 5384-B
Over de functie
Voor de Politie zijn wij op zoek naar een Business Controller.
Type inzet:
Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.
Opdracht:
Het LOCC is volop in ontwikkeling. Voor deze functie zijn wij dan ook op zoek naar iemand die het leuk vindt om bij te dragen aan de verdere opbouw van de organisatie en de doorontwikkeling van de planning & control cyclus en financiële functie van de nieuwe KCR2-organisatie. De kandidaat is flexibel en deinst niet terug voor uitdagingen. Dat doet de kandidaat door een proactieve houding aan te nemen en vanuit jouw kennis en kunde te adviseren over de verdere borging van processen, werkwijzen en procedures. De kandidaat is in staat om zelfstandig besluiten te nemen en heeft een kritische houding ten aanzien van rapportages en adviezen.
Het LOCC is opgericht in 2005. Wij ondersteunen crisispartners bij incidenten, crises of calamiteiten, of bij de dreiging daarvan. Dit doen we door hen te voorzien van relevante en actuele informatie en door de samenwerking tussen partners te coördineren. Het gaat daarbij om bovenregionale, nationale of internationale crises. Ook kunnen overheden en crisisorganisaties bij ons een verzoek indienen voor extra bijstand (de extra inzet van mensen en/of middelen).
De afgelopen jaren is de wereld van crisisbeheersing behoorlijk veranderd. Door enkele landelijke crises ontstond de ambitie om de informatievoorziening en de coördinatie te verbeteren. Daarvoor is KCR2 (Knooppunt Coördinatie Regio’s-Rijk) ingesteld. Doel is om via een betere operationele informatiedeling de bovenregionale en landelijke coördinatie bij een crisis beter te laten verlopen. In KCR2 werken veiligheidsregio’s, het Rijk en crisispartners doorlopend samen. Het bestaande LOCC zal straks de basis vormen voor de nieuwe organisatie en een brug zijn tussen landelijke en regionale crisispartners. Zo maken we samen Nederland veiliger.
Het LOCC telt ongeveer 35 personen en maakt deel uit van het ministerie van Justitie en Veiligheid en is gevestigd in Zeist, onder één dak met diverse andere organisaties op het gebied van crisisbeheersing. De organisatie heeft een overzichtelijk besturingsmodel met vier domeinen. Elk domein wordt aangestuurd door een domeinmanager. Deze functie van controller valt in het domein bedrijfsvoering. Dit domein ondersteunt het LOCC en richt zich op het ontwikkelen en implementeren van en adviseren over bedrijfsvoeringprocessen en -producten. Het domein bedrijfsvoering wordt in 2025 het domein Support en Flexibele capaciteit volgens het inrichtingsontwerp van KCR2.
Wat ga je doen?
Als business controller heeft de kandidaat gespecialiseerde en brede kennis van sturingsvraagstukken, modellen en planning en control compliance. De kandidaat is verantwoordelijk voor de (meerjarige) integrale planning & control-cyclus (P&C) van de organisatie; van begrotingen tot tussentijdse rapportages en jaarrekeningen. De kandidaat is expert in de administratieve verwerking van financiële informatie en vindt het leuk om de informatie goed, duidelijk en helder te presenteren. Daarnaast is de kandidaat verantwoordelijk voor een volledige, tijdige en kwalitatief sterke financiële administratie. Ook geeft de kandidaat vorm aan de ontwikkeling van de positie van control binnen de nieuwe KCR2-organisatie, met scherpe, inzichtelijke rapportages. De kandidaat zorgt ervoor dat de financiële processen en informatie up-to-date zijn en blijven. Kortom, als controller zorgt de kandidaat voor de optimale inrichting en werking van de P&C-cyclus en de financiën en heeft de kandidaat vanuit die positie toegang tot het managementteam.
Jouw kennis en kunde zet je in bij complexe en/of bestuurlijke zaken op het gebied van Business en Financial control. Je analyseert en rapporteert over de operationele en financiële prestaties van de organisatie.
Doelstelling:
Als controller houd je je (verder) bezig met de volgende taken:
- Richten en implementeren van de administratie/administratieve organisatie,
- Opstellen integrale managementrapportages, maand- en jaarrapportages, jaarplan, integrale begroting, offertes, jaarrekening en beleidsplannen
- Opstellen, beheren en onderhouden van de (financiële) processen in nauwe samenwerking met de procesverantwoordelijken.
- Adviseren management over strategie, ontwikkelingen, presterend vermogen en financiën, kwaliteit van dienstverlening, rechtmatigheid, doelmatigheid (gehele bedrijfsvoering), doen van verbetervoorstellen en begeleiden van zorgvuldige uitwerking en ondersteunen management bij afstemming met eigenaar.
Verantwoordelijkheden:
De kandidaat is verantwoordelijk voor de (meerjarige) integrale planning & control-cyclus (P&C) van de organisatie; van begrotingen tot tussentijdse rapportages en jaarrekeningen. De kandidaat is expert in de administratieve verwerking van financiële informatie en vindt het leuk om de informatie goed, duidelijk en helder te presenteren. Daarnaast is de kandidaat verantwoordelijk voor een volledige, tijdige en kwalitatief sterke financiële administratie. Ook geeft de kandidaat vorm aan de ontwikkeling van de positie van control binnen de nieuwe KCR2-organisatie, met scherpe, inzichtelijke rapportages. De kandidaat zorgt ervoor dat de financiële processen en informatie up-to-date zijn en blijven. Kortom, als controller zorgt de kandidaat voor de optimale inrichting en werking van de P&C-cyclus en de financiën en heeft de kandidaat vanuit die positie toegang tot het managementteam.
Contacten:
- Interne medewerkers
- Financiën Politie
- Financiën Ministerie
VOG:
Voor het uitvoeren van deze opdracht is een geldige VOG vereist. Pas na een positieve screening kan de winnende kandidaat definitief worden gegund.
Eisen:
- De kandidaat heeft minimaal een erkend, volwaardig, volledig en afgerond diploma op HBO-niveau.
- De kandidaat heeft in afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de functie van business controller.
- De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen organisaties met minimaal 3000+ medewerkers.
- De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met financiële rapportages in de gehele P&C cyclus (jaarplan, budgettering, monitoring) in een soortgelijke functie.
- De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als sparringpartner met het hoger management / MT waarbij de kandidaat financiële adviezen heeft gegeven.
Wensen:
- De kandidaat heeft minimaal een erkend, volledig, volwaardig en afgerond HBO diploma in de richting van finance, accountancy, bedrijfseconomie of bedrijfskunde.
- De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen Rijksoverheid.
- De kandidaat heeft minimaal een erkend, volledig, volwaardig en afgerond HBO diploma in de richting van finance, accountancy, bedrijfseconomie of bedrijfskunde.
- De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen project control.
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring binnen overheidsorganisaties met minimaal 10k+ medewerkers.
- De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de Politie.
Competenties:
- Samenwerken: Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat.
- Probleemanalyse: Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens.
- Systeemdenken: Herkent zowel het groter verband als de interne samenhang binnen vraagstukken en is zich bewust van de eigen positie en invloed in dat grotere geheel.
- Netwerkvaardigheid: Ontwikkelt en onderhoudt relaties, allianties en coalities buiten de eigen organisatie en benut deze voor het verkrijgen van informatie, steun en medewerking.
- Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk.
Algemene informatie m.b.t. de aanvraag:
Locatie: Zeist
Begindatum: 01-05-2025
Einddatum: 30-04-2026
Optie op verlenging: ja
Inzet per week: 36 uur
Tarief: marktconform
Sluitingsdatum: 07-03-2025 09:00
Meer informatie:
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.
Over de organisatie
Politiemensen staan midden in de maatschappij, dicht op het nieuws. De politie is daar waar het gebeurt. Het optreden van agenten ligt altijd onder een vergrootglas.
Bij de politie ben je 24 uur per dag en voor iedereen in onze diverse samenleving. Integer, moedig, betrouwbaar en verbindend zijn daarom onze kernwaarden. Binnen de politieorganisatie kun je op verschillende manieren bijdragen aan een veilige samenleving. Op straat of achter de schermen; elke collega draagt bij aan het politiewerk. Agenten mogen ingrijpen en verdachten hun vrijheid ontnemen als dat nodig is. Je houdt toezicht op straat en bent daar waar jouw hulp nodig is.
Je kunt ook kiezen voor een functie in de bedrijfsvoering, bijvoorbeeld in de administratie, ICT of beleid. Of voor een functie bij de financiële of digitale recherche. Maar wat je ook doet, in uniform of juist niet: vakmanschap staat voorop.
Wat wij vragen
- De kandidaat heeft minimaal een erkend, volwaardig, volledig en afgerond diploma op HBO-niveau.
- De kandidaat heeft in afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de functie van business controller.
- De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen organisaties met minimaal 3000+ medewerkers.
- De kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met financiële rapportages in de gehele P&C cyclus (jaarplan, budgettering, monitoring) in een soortgelijke functie.
- De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als sparringpartner met het hoger management / MT waarbij de kandidaat financiële adviezen heeft gegeven.
Wensen:
- De kandidaat heeft minimaal een erkend, volledig, volwaardig en afgerond HBO diploma in de richting van finance, accountancy, bedrijfseconomie of bedrijfskunde.
- De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen Rijksoverheid.
- De kandidaat heeft minimaal een erkend, volledig, volwaardig en afgerond HBO diploma in de richting van finance, accountancy, bedrijfseconomie of bedrijfskunde.
- De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen project control.
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring binnen overheidsorganisaties met minimaal 10k+ medewerkers.
- De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de Politie.
Wat wij bieden
Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!
Meer informatie
Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.
N.B.
Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.