Adviseur Business controller afdeling Cultuur

Voor de Gemeente Utrecht zijn wij op zoek naar een Adviseur Business controller afdeling Cultuur

  • Plaats Utrecht
  • Uren per week 14 uren per week
  • Opleiding HBO / WO
  • Vakgebied Bedrijfsvoering
  • Contracttype Interim / ZZP / Tijdelijke loondienst ICQ
  • Aanvraagnummer 5383-B

Over de functie

Korte beschrijving speelveld 
Utrecht heeft jou nodig! Binnen de afdeling Culturele Zaken werk je bij het team Finance & Control, waarin de bedrijfsvoering is ondergebracht. Je opereert in een dynamische omgeving, in samenwerking met specialisten op het gebied van subsidieprocessen, juridische zaken, communicatie, interne beheersing en informatie- en procesmanagement. Je werkt samen met collega's binnen de afdeling Culturele Zaken, waarin alle sectoren van de kunst vertegenwoordigd zijn. De afdeling is relatief klein. Gevolg is dat er daarom veel gedaan wordt in netwerken en dat de functie vraagt om een integrale invulling. Het gemeentebestuur wordt geadviseerd over het te voeren cultureel beleid en het vastgestelde beleid wordt omgezet in concrete activiteiten en voorzieningen. De afdeling Culturele Zaken zet in op een samenhangend cultuurbeleid en op stimulering en versterking van het culturele klimaat in de stad, met een breed (publieks-)bereik. Daar draag je vanuit deze opdracht aan bij.

Je voert de volgende taken uit:
- Het beantwoorden van financiële vraagstukken voor culturele organisaties (zoals TivoliVredenburg, Centraal Museum en Stadsschouwburg);
- MT-stukken met financiële impact beoordelen conform spelregels van gemeenten en BBV;
- Het financieel beoordelen van jaarstukken en financiële rapportages;
- Het beoordelen van de bijdrage van het subsidiedashboard, waarmee de beleidscollega’s worden ondersteund in de monitoring van de subsidie;
- Coördinatie en werkverdeling van het team F&C, bestaande uit 2 adviseurs business controle en 1 financieel specialist;
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Algemene informatie m.b.t. de aanvraag: 
Locatie: Utrecht
Startdatum: ZSM
Duur: 28-07-2025
Optie op verlenging: ja
Inzet: 14 uur per week
Tarief: marktconform 
Sluitingsdatum: 07-03-2025
Sluitingstijd: 09:00 uur
Intakegesprek: n.t.b.

Toon meerToon minder

Over de organisatie

Utrecht een kleine grote stad? Dat zijn we allang niet meer. Als één van de vier grootste steden in Nederland willen wij ruimte geven aan onze ambities. Want steeds meer mensen kiezen voor onze mooie stad in het midden van het land: in 2027 telt Utrecht voor het eerst meer dan 400.000 inwoners. Natuurlijk brengt dit vraagstukken met zich mee. Bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid, wonen, sociale voorzieningen en infrastructuur.  

Ons belangrijkste doel is een gezonde en prettige leefomgeving voor iedereen. Ook als we groeien. En dat pakken we op z’n Utrechts aan: met elkaar. Wij staan voor een stad waar we naar elkaar omkijken, waar iedereen zich thuis voelt en waar iedereen mee kan doen. Ook binnen onze organisatie. Daarbij handelen we naar onze kernwaarden: open, wendbaar, scherp en betrouwbaar. 

Ons opvallende en moderne stadskantoor staat direct naast station Utrecht Centraal. Dit is de centrale plek waar inwoners snel geholpen worden én het is de plek waar jij lekker kunt werken en collega’s kunt ontmoeten. Veel van onze collega’s zijn dagelijks zichtbaar in de stad. Daarnaast werken er collega’s op verschillende locaties door de hele stad, zoals bij de zwembaden en op de wijkbureaus.  

Met ruim 4.500 collega’s beschikt onze organisatie over een groot netwerk, zowel in de organisatie en in de stad als op nationaal en internationaal niveau. Die omvang maakt het mogelijk om écht verschil te maken in Utrecht.  We bieden ruimte aan iedereen, met talent als basis en diversiteit als kracht. Laat jouw ambitie spreken en groei mee met de stad. Dé plek waar je de ruimte krijgt om jouw talent in te zetten zoals jij wilt. Met elkaar maken we er werk van. Want wat jij kan, heeft Utrecht nodig.

Toon meerToon minder

Wat wij vragen

Functie eisen (knock-out criteria):
1. Minimaal 5 jaar ervaring in een financiële functie, als controller of financieel adviseur
2. Aantoonbare kennis van het vakgebied van planning en control

Functie wensen (gunningscriteria):
1. Een afgeronde hbo opleiding richting van bedrijfseconomie of bedrijfskunde
2. Aantoonbare ervaring met gemeentelijke financiën
3. Relevante ervaring met het toepassen van adviesvaardigheden en met beleidsontwikkeling in een politiek bestuurlijke omgeving

Toon meerToon minder

Wat wij bieden

Ben jij als professional op zoek naar een interessante opdracht waarin jij het verschil kunt maken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Bij ICQ Groep krijg je de kans om te werken aan uitdagende projecten bij verschillende opdrachtgevers. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf voortdurend te ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. We zijn op zoek naar talent zoals jij, dus waar wacht je nog op? We seek you!

Toon meerToon minder

Meer informatie

Zo zorg je ervoor dat jouw aanbieding opvalt:
- CV in topvorm: Lever je CV aan in Word-formaat, in de taal van de opdracht en in een professionele en prettige leesbare lay-out. Maak het CV niet langer dan 7 pagina’s. Laat zien dat je oog hebt voor detail.
- Persoonlijke motivatie: Schrijf een overtuigende motivatie in de 'ik-vorm’, waarin je kort en bondig ingaat op de scope van de opdracht. Licht puntsgewijs toe hoe jij aansluit bij de gestelde eisen en wensen.
- Beschikbaarheid: Vermeld per wanneer je beschikbaar bent, hoeveel uren per week je kunt werken en of je vakantieplannen hebt.
- Tarief of maandsalaris: Vermeld je uurtarief (exclusief BTW) of maandsalaris, specifiek voor deze opdracht, inclusief reis- en eventuele verblijfskosten.

N.B.
- Voor deze opdracht werk je uitsluitend met ons samen. Dit betekent dat je je niet via andere intermediairs voor dezelfde opdracht inschrijft. Zo voorkomen we verwarring in het selectieproces en maximaliseren we jouw kansen.
- Onvolledige aanbiedingen kunnen we niet in behandeling nemen.
- Wij houden je op de hoogte van elke stap in het selectieproces: Heb je vragen? Wij zijn er om ze te beantwoorden.

Toon meerToon minder

Spreekt deze opdracht je aan?

Spreekt deze opdracht je aan? Solliciteer dan snel of deel deze met iemand die hier perfect bij past!

Onze recruiter

Erik Mensinga
Solliciteer